Karry-scrambled æg med spinat

Chia-kokos grød med solbær, cashewnødder og lakrids

Er det en morgenmad, eller er det en dessert?
Ingen ved det…
Det er nemlig sundt nok til at være en morgenmad, og lækkert nok til at være en dessert. Jeg har før skrevet om alle fordelene ved at spise chiafrø – find opslaget under “Tips og tricks”.

Ellers får I lige et hurtigt brush-up: Chiafrø er en superfood, som er sprængfyldt med antioxidanter, omega 3, proteiner, kostfibre, vitaminer og mineraler. Chiafrø kan absorbere op til 12 gange sin egen vægt, hvilket gør det yderst egnet til f.eks. grød/budding.

CHIA-KOKOS GRØD MED SOLBÆR, CASHEWNØDDER OG LAKRIDS:
(En portion)
– 2 spsk. chiafrø
– 1,5 dl kokosmælk
– 1 dl skyr
– ca. 1/2 spsk. honning
– 1/4 tsk. ren vanilje – jeg bruger den fra Urtekram
– en lille håndfuld solbær
– en halv håndfuld cashewnødder
– et drys lakridspulver – jeg brugte den fra Johan Bülow

Dagen inden:
1. Kom chiafrøene og kokosmælken i en beholder med låg – f.eks. et syltetøjsglas – og ryst det sammen. Stil blandingen på køl – gerne natten over, så chiafrøene kan absorbere kokosmælken.

Dagen efter:
1. Bland skyr, vanilje og honning i chia-kokos blandingen.
2. Top med solbær, hakkede cashewnødder og lakridspulver.

Velbekomme. 🙂

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Karry-scrambled æg med spinat