Søde majspandekager

Vafler

Vafler


“klassiske” vafler uden raffineret sukker, gluten og laktose.

Jeg spurgte jer på Facebook og Instagram om I ville have opskriften på de her vafler eller en salat med laks.
Vaflerne vandt med én stemme. Tak for alle jeres stemmer. Det er så skønt, når I blander jer. <3

Nå, men nu til sagen.. jeg har fået et vaffeljern i julegave og vi har fået vafler til morgenmad så ofte siden, at Elva har tilføjet “vaffel” til sit ordforråd. 😀

De er altså også gode og så tager de kun få minutter at lave, hvilket er skønt – især om morgenen. ;D

Vafler:

Det skal du bruge:

– 4 dl havregryn (gerne grovvalsede – der er flere fibre i)
– 3 små bananer eller to store.
– 3 æg
– 2 dl valgfri mælk (jeg bruger mandelmælk)
– 1 spsk. Kokosolie
– lidt ren vaniljepulver
– 1/4 tsk. himalayasalt
– evt. 1-2 tsk. kanel
– evt. 2 spsk. valgfri sødning (kokossukker, sukrin eller lignende – hvis en mere sød vaffel ønskes)

Sådan gør du:

1. Kom alle ingredienserne i en blender og blend grundigt.
2. Bag dem i et vaffeljern. Kom evt. lidt kokosolie på pladerne inden den første omgang dej kommes i.

Serveringsforslag:

Server med din favorit topping. 🙂

Jeg kan godt lide dem med kokossirup fra Unikfood (den er vildt god), bananer, blåbær og en klat skyr blandet med ren vaniljepulver, peanutbutter og kokossirup.

Velbekomme. 🙂

OBS: Husk at vælg glutenfri havregryn, hvis du er allergisk overfor gluten, da almindelig havregryn kan indeholde spor af gluten fra fabrikken de er behandlet på.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Søde majspandekager