Risifrutti – uden ris og hvidt, raffineret sukker

Risifrutti

Risifrutti – uden ris og hvidt, raffineret sukker

Som kun tager tre minutter at lave!

I min udgave af Risifrutti er risene erstattet af hytteost, sukkeret af sukrin melis, mælken/fløden af skyr – og det smager dejligt!

Risifrutti – uden ris og hvidt, raffineret sukker:
(en stor portion eller to små)

– 200 gram hytteost
– 30 gram sødning (jeg brugte sukrin melis)
– 100 gram skyr (eller fløde, mascarpone eller kokosfløde for en mere fed udgave)
– 1/2 tsk. ren vaniljepulver

Bland alle ingredienserne sammen i en skål.

Jordbærsauce:

– 100 gram jordbær (både friske og frosne kan bruges)
– 20 sødning (jeg brugte sukrin melis)
– et lille drys ren vanilje

Kom alle ingredienserne i en skål og giv det en lyntur med stavblenderen.

Velbekomme. 🙂

Tip: Jordbærrene kan selvfølgelig erstattes af kirsebær, hindbær, blåbær osv. 🙂

STEPHANIE FISKER

Jeg hedder Stephanie Fisker og jeg deler ud af mine opskrifter og mit liv som fodboldkone, som Elva og Baldurs mor og som menneske.

Jeg er stifter af “Køkkenet på Kvisten” og kogebogsforfatter in the making. Jeg holder sunde mad-og kagekurser, hvor man kan hoppe med mig i køkkenet og jeg laver podcasten “Anden til Venstre”, hvor jeg i hvert afsnit inviterer en gæst ind til en snak om, hvordan det er at leve sammen med én hvis job foregår i rampelyset.

Derudover er jeg, ikke altid super-mor, men altid super meget mor - og så holder jeg meget af at dele det hele med jer.